TOP 5 narzędzi do e-mail marketingu

Marketing

Chociaż wielu ekspertów przewidywało, że e-maile zostaną w pełni zastąpione przez komunikatory internetowe, te nadal mają się bardzo dobrze. Pokazują to statystyki. W Polsce 70 proc. użytkowników sieci (około 20 milionów) regularnie otwiera swoją skrzynkę pocztową[1]. Na świecie to nawet 4,6 miliarda ludzi[2]. Jak wykorzystać tak ogromne zasoby w docieraniu do kolejnych klientów? Stosując TOP 5 narzędzi do e-mail marketingu, które przybliżymy w poniższym tekście. 

Elektroniczna skrzynka pocztowa to niezmiennie skuteczne narzędzie generowania efektywnych leadów sprzedażowych. Potwierdzają to raporty wykonywane przez liczne – polskie i światowe agencje marketingowe. Np. według raportu GetResponse ponad 1/3 wiadomości mailowych do odbiorców jest odbierana (30,93%) i otwierana przez użytkowników. Na świecie to 26,8%. 

Jednak skuteczne dotarcie z komunikatami marketingowymi i zachęcenie użytkownika do otwarcia wiadomości, wymaga zastosowania określonych narzędzi, omijających m.in. filtry antyspamowe najpopularniejszych klientów poczty elektronicznej. 

Programy do e-mail marketingu – korzyści ze stosowania

Zacznijmy od wspomnianego SPAM-u. Nowoczesne oprogramowanie do odbierania poczty elektronicznej (stosowane m.in. w Gmail, z którego – jak wynika z raportu portalu wirtualnemedia.pl – korzysta 10 milionów osób w kraju[3]) posiada wysokiej klasy system weryfikacji wiadomości. Te działają jak „sitko”, które wyłapuje potencjalnie niechciane przez użytkownika maile. Jak funkcjonują takie filtry?

  1. Sprawdzają treść tytułu maila, który ma zostać dostarczony do odbiorcy;
  2. Analizują słowa zawarte w mailu pod kątem przydatności, a także załączniki i obciążenie obrazami i multimediami;
  3. Badają pochodzenie adresu mailowego, uwzględniając m.in. domenę z jakiej pochodzą wiadomości.

Działanie nowoczesnego oprogramowania do e-mail marketingu ułatwia sprawne ominięcie filtrów antyspamowych. Z punktu widzenia użytkownika istotne jest, aby wysyłać maile np. z brandowej (podpiętej pod firmową domenę) skrzynki elektronicznej. Resztę zrobi za nas narzędzie do wysyłania maili.

Kolejne korzyści ze stosowania narzędzi do e-mail marketingu wynikają z prostoty i wygody pracy. Pozwalają przede wszystkim na automatyzację procesu wysyłania wiadomości marketingowych, umożliwiają przygotowanie czytelnych i atrakcyjnych dla odbiorców treści maila, poprawiają współczynnik otwarcia wiadomości i mają funkcję ustawienia harmonogramu kampanii e-mail marketingowej. 

TOP 5 narzędzi do e-mail marketingu – na jakie warto postawić?

Na rynku dostępnych jest wiele narzędzi dostępnych online, za pomocą przeglądarki internetowej, posiadających własny CRM lub tych, które mogą być dostosowane do potrzeb klienta. Poniższe przykłady narzędzi do e-mail marketingu to naszym zdaniem TOP 5, z których mogą korzystać podmioty zainteresowane wdrażaniem tej formy dostarczania treści do odbiorców swoich produktów i usług.

  1. MailerLite – zaawansowana platforma do e-mail marketingu, która umożliwia tworzenie zautomatyzowanych kampanii digitalowych, bazując na wskazanych zasobach, bazie klientów i wskazanym harmonogramie. Umożliwia m.in. zaprojektowanie maili od a do z i stworzenie czytelnych formularzy zamówienia. W planie do 1000 odbiorców jest darmowy.
  2. GetResponse – intuicyjne narzędzie do prowadzenia kampanii digitalowych (nie tylko e-mail marketing, ale też m.in. Facebook Ads). System oparty na przeglądarce internetowej wspomaga budowanie list mailingowych tak, aby zwiększyć ostatecznie współczynnik konwersji kampanii. Plan podstawowy kosztuje 41,1 zł miesięcznie.
  3. Freshmail – system pozwalający na zarządzenie bazami danych, tworzenie na ich podstawie dedykowanych kampanii (np. zgodnych z zainteresowaniami odbiorcy) i pozwalający na personalizację treści maila. Ma wtyczki, które umożliwiają zaangażowanie zespołu w działanie lub zewnętrznych firm. Cena użytkowania to 50 złotych za 1000 odbiorców.
  4. Mailchimp – jedno z najpopularniejszych narzędzi do e-mail marketingu na świecie, które cechuje się ogromną funkcjonalnością. Pozwala na szczegółowe analizy potrzeb odbiorcy wiadomości, co ułatwia przygotowanie kampanii o wysokim współczynniku konwersji (bardzo zindywidualizowanej). System pozwala m.in. na analizę zachowania użytkowników podczas zakupów, czy skorelowanie z systemem obsługi klienta. Istnieje możliwość korzystania z darmowego planu oprogramowania Mailchimp.
  5. Constant Contact – oprogramowanie ułatwia dotarcie do klientów, a także regularny kontakt z nimi. Można je zsynchronizować np. ze sklepem internetowym. Ma zaawansowany system przygotowania wiadomości mailowej, automatyczną wysyłkę i możliwość skutecznego dopasowania maili do potrzeb ich odbiorców.

Wszystkie wskazane wyżej narzędzia można dopasować do własnych potrzeb pod kątem m.in. czasu i liczby wysyłanych maili, a także sparować je z posiadaną skrzynką mailową na domenie firmowej (nawet opartej na mniej popularnym kliencie pocztowym). Oczywiście, na rynku dostępne są też inne rodzaje oprogramowania, które warto przetestować. Jedno jest pewne – kampania e-mail marketingowa oparta na skutecznym narzędziu jest bardziej efektywna, tańsza i mniej czasochłonna.


[1] ruj.uj.edu.pl/server/api/core/bitstreams/b2639655-4ae5-421c-a408-43344e3ab8d2/content

[2] https://interaktywnie.com/biznes/artykuly/raporty-interaktywnie-com/email-marketing-i-marketing-automation-ebook-z-raporterm-o-wspieraniu-sprzedazy-online-262394

[3] https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/gmail-z-10-mln-polskich-uzytkownikow-wp-poczta-przed-poczta-onet

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *